Tien gezonde tussendoortjes van maar 100 calorieën

Tien gezonde tussendoortjes van maar 100 calorieën

Als je je voeding trackt, dan ken je het waarschijnlijk wel. Je hebt je dag netjes vooraf ingepland met wat je wilt eten, want je wilt tenslotte je doelen bereiken. En soms kom je dan net niet uit. Dan heb je nog rond de 100 calorieën over. Je kan je porties wat groter maken, maar je kan ook een extra snackje nemen.

Ook wanneer je je voeding niet bijhoudt, dan zijn deze snacks een aanrader!

Deze gezonde tussendoortjes zijn allemaal maar rond de 100 calorieën:

  • Rijstwafel met een gekookt eitje (96 calorieën waarvan 7 gram eiwit, 6 gram koolhydraten en 5 gram vet)
  • Bakje magere vanille kwark (175 gram) met een klein mandarijntje (100 calorieën, waarvan 12 gram eiwit en 12 gram koolhydraten)
  • Bakje volle yoghurt (150 gram) met 30 gram blauwe bessen (106 calorieën, waarvan 6 gram eiwit, 9 gram koolhydraten en 5 gram vet)
  • 20 gram gemengde noten (95 calorieën, waarvan 3 gram eiwit, 8 gram koolhydraten en 6 gram vet)
  • 2 volkoren crackers met ham (2 plakjes, dus 1 per cracker) (105 calorieën, waarvan 7 gram eiwit, 14 gram koolhydraten en 2 gram vet)
  • Rijstwafel met 40 gram avocado (107 calorieën, waarvan 1 gram eiwit, 6 gram koolhydraten en 8 gram vet)
  • Rauwkostsalade (sla, komkommer, tomaat, paprika) 200 gram in totaal met 35 gram feta light en aanmaken met een beetje balsamicoazijn (99 calorieën, waarvan 8 gram eiwit, 5 gram koolhydraten en 4 gram vet)
  • Eiwitshake (scoop van 25 gram) met water (98 calorieën, waarvan 20 gram eiwit, 2 gram koolhydraten en 1 gram vet)
  • Kleine kokoswrap (merk: the pure wraps) met een kleine eetlepel salsasaus, 30 gram gerookte kipreepjes en wat ijsbergsla (108 calorieen , waarvan 7 gram eiwit, 10 gram koolhydraten en 4 gram vet)
  • Gekookt eitje met 20 gram gerookte zalm (106 calorieën, waarvan 11 gram eiwit, 1 gram koolhydraten en 7 gram vet)

Eet smakelijk!