Gezonde tussendoortjes: tien tips

Gezonde tussendoortjes: tien tips

Wat eet jij als tussendoortje? Ben jij iemand die voor een healthy snack gaat of maakt het je allemaal niet zoveel uit?

In welke categorie je ook valt: ook de calorieën uit je tussendoortjes tellen mee. En soms denk je dat je goed bezig bent, maar kan dat in de praktijk weleens vies tegenvallen. Zo bevatten sommigen ‘healthy repen’ ontzettend veel calorieën en bevatten makkelijke tussendoortjes wel heel veel suiker. Met als gevolg dat je niet verzadigd bent en dus vrijwel direct door wilt naar het volgende tussendoortje. Maar wat zijn dan goede opties? Die ook nog eens makkelijk en snel zijn en die je zo in je tas kan stoppen of onderweg kan halen? Ik geef je wat tips!

Tien gezonde tussendoortjes:

  • Groente: snacks als worteltjes, tomaatjes, komkommertjes zijn hele makkelijke snacks die je zo kunt kopen en eten. Je hoeft er niks aan te doen, alleen de verpakking open te maken.
  • Fruit: niets zo makkelijk als wat fruit mee voor onderweg. En boordevol vitamines, mineralen en vezels. Dus fijn voor je lijf!
  • Bananenbrood: dit vraagt wat meer voorbereiding, maar een stukje bananenbrood vult erg goed en is ook nog eens gezond. En je hoeft je bruine bananen niet meer weg te gooien. En het is makkelijk in porties in te vriezen.
  • Eiwitshake: eiwitpoeder in een shakebeker, water erbij en shaken maar. Makkelijk, snel en goed voor je portie eiwitten op een dag.
  • Eiwitrepen: een reepje is ontzettend makkelijk mee te nemen. Check wel even de verschillende opties en kijk goed naar wat er precies inzit. De ene reep bevat namelijk veel meer calorieën dan de andere reep. Dus kies hierin bewust!
  • Smoothie: heb je nog wat tijd voordat je de deur uitgaat? Een smoothie met lekker veel groente kan je ook weer een paar uur energie geven. Probeer uit, mix en match en ontdek wat jij lekker vindt!
  • Salade: een gezonde salade kan je makkelijk zelf meenemen, maar ook makkelijk onderweg halen. Ook hier kan het lonen om de etiketten even door te nemen en bewust te kiezen. En wees hierin niet al te royaal met de dressing. Dit kan behoorlijk wat calorieën schelen.
  • Wrap: makkelijk klaar te maken, folie eromheen en klaar om mee te nemen. Beleg met wat light kruidenkaas, zalm, kip of kalkoen en maak af met wat groente en salade. En; ook een wrap kun je kant en klaar kopen als je geen zin of tijd hebt om zelf wat klaar te maken
  • Omelet van ei of alleen ei-eiwit: mix met lekker veel groente en je kan weer even vooruit
  • Kwark: makkelijk te verkrijgen in portieverpakking. Zelf meenemen of onderweg kopen.

Dit zijn nog maar een paar opties en tips. Wees creatief, kijk wat je in huis hebt, neem eens een andere afslag in de supermarkt en ontdek hoeveel goede en gezonde alternatieven er allemaal zijn die ook nog eens makkelijk zijn en weinig voorbereiding vragen.