06 - 44 81 04 67 info@mariannesportenbeweging.nl

Blog

Eiwitshakes: heb jij ze echt nodig?

Eiwitshakes: heb jij ze echt nodig? Eiwitten zijn ontzettend belangrijk en zeker eiwitshakes na een training lijken onmisbaar. Maar is dat ook echt zo? En waar zijn eiwitten eigenlijk goed voor? Wat zijn eiwitten? Eiwitten vallen onder de macronutriënten en zijn essentieel voor je lichaam. Eiwitten, ook wel proteïne genoemd, zijn bouwstenen voor je lichaam, bevatten enzymen en afweerstoffen. En zeker voor krachtsporters zijn eiwitten erg belangrijk om resultaat te

Lees meer >

Weekmenu voor vrouwen: compleet e-book

Weekmenu voor vrouwen: compleet e-book Je herkent het vast wel: je wilt je fitter en energieker voelen. En misschien wel een paar kilootjes kwijt, maar waar moet je beginnen? Vaak is het lastig om je oude gewoontes om te gooien. Om je te helpen heb ik een e-book geschreven met een compleet weekmenu gericht op vrouwen, aangevuld met verschillende tips en tricks. Gezond eten Het e-book is gevuld met gezonde

Lees meer >

Voorkom deze tien meest gemaakte fouten in de gym

Voorkom deze tien meest gemaakte fouten in de gym! Ben je nieuw in de gym? Voorkom dan deze veelgemaakte fouten! Trainen zonder een duidelijk doel: weet wat je wil en waarvoor je wil trainen. Weet je niet goed wat je doel is, dan wordt het lastig om dit vage doel te bereiken. Wees duidelijk en ga gericht aan de slag! Trainen zonder een goed schema: zorg dat je een goed

Lees meer >

Gezonde tussendoortjes: tien tips

Gezonde tussendoortjes: tien tips Wat eet jij als tussendoortje? Bij jij iemand die voor een healthy snack gaat of maakt het je allemaal niet zoveel uit? In welke categorie je ook valt: ook de calorieën uit je tussendoortjes tellen mee. En soms denk je dat je goed bezig bent, maar kan dat in de praktijk weleens vies tegenvallen. Zo bevatten sommigen ‘healthy repen’ ontzettend veel calorieën en bevatten makkelijke tussendoortjes

Lees meer >

Hoe coachbaar ben jij eigenlijk?

Hoe coachbaar ben jij eigenlijk? Stel: je wilt iets veranderen in je leven. Dit kan van alles zijn: afvallen, fitter worden, meedoen aan een wedstrijd, een carrièreswitch. You name it. Waar begin je dan? Veel mensen huren iemand in die verstand heeft van een bepaald vakgebied en die ze hierin kan helpen. Een verstandige keuze! Ik heb zelf ook vaak genoeg met een coach en personal trainer gewerkt. Dit heeft

Lees meer >

Get ready for summer

Get ready for summer Er wordt niet voor niets gezegd 'summer bodies are made in the winter'. Wil jij dus deze zomer een geweldige shape hebben, dan begin je nu! Van begin maart tot de zomer lijkt misschien lang, maar je hebt de tijd hard nodig. En bovendien vraagt een goede shape tijd en aandacht.  Eet en train jezelf naar een sixpack Om een geweldige shape te bereiken is zowel

Lees meer >

Hoe voeding kan helpen om jouw doel te bereiken

Hoe voeding kan helpen om jouw doel te bereiken Afvallen, spiermassa opbouwen, een marathon lopen, meer energie hebben. Wat jouw doel ook is, goede en uitgebalanceerde voeding helpt om dit doel te bereiken. 'Maar maakt dit nou echt zoveel uit', hoor ik je al denken? Ik ben toch geen topatleet. Ja absoluut. Als je serieus met jouw doel aan de slag wilt, dan kan voeding het verschil maken. Of je

Lees meer >

Back on track

Back on track De feestdagen zitten er weer op! Tijd voor een frisse start! En hoe begin jij het nieuwe jaar? Met nog wat extra kilootjes van de decembermaand of heb je goed opgelet en kun je verder waar je was gebleven? Vaak zijn de feestdagen een reden om het niet zo nauw te nemen. Waar de een zich kan beperken tot een glaasje wijn extra of een maaltijd die

Lees meer >

Kom gezond en fit de feestdagen door

Kom gezond en fit de feestdagen door De feestdagen staan weer voor de deur. Dagen die vaak in het teken staan van gezelligheid, vrienden, familie en etentjes. Maar hoe kom je die dagen nu een beetje ongeschonden door en zorg je ervoor dat jouw conditie op peil blijft en dat je na de feestdagen niet begint met extra kilo's ? Hieronder wat tips. Tips: Beheers jezelf: ga jezelf niet te buiten aan

Lees meer >

Bikinifitness: mijn coaching en voorbereidingen op de Grand Prix

Bikinifitness: mijn coaching en voorbereidingen op de Grand Prix Zondag 26 november was de Juliette Bergmann Grand Prix. Een wedstrijd voor A-atleten. Het hoogste amateurniveau. Deze wedstrijd had ik het jaar ervoor ook al gedaan en ik heb dit keer deze wedstrijd uitgekozen als afsluiting van mijn ‘proefproject’. Mijn project en het bereiken van mijn doelen Mijn project was om mezelf te coachen naar een wedstrijd. De voorgaande keren heb

Lees meer >

Mealpreppen: hoe pak je dat handig aan?

Mealpreppen: hoe pak je dat handig aan? Mealpreppen is eigenlijk gewoon je eten voorbereiden, zodat je dit niet op tijdstippen hoeft te doen dat je honger hebt of weinig tijd. Mealpreppen is ontzettend handig. Je kookt voor een paar dagen en weet precies wat je gaat eten, wat erin zit en dat je goed zit met je macro’s (koolhydraten, eiwitten en vetten) en calorieën. Maar hoe pak je dit nu

Lees meer >

Yoga en krachttraining?!

Yoga en krachttraining?! Een gouden combi of een mislukt duo? Ik ga voor het eerste! Een gouden combinatie! Deze twee hele verschillende manieren van trainen en bewegen vullen elkaar perfect aan. De voordelen die yoga heeft, kun je goed gebruiken bij het liften van gewichten en andersom. En krachttraining maakt je sterker, waardoor je houdingen uit de yoga makkelijker kan uitvoeren. Maar dat is niet het enige. Yoga zorgt voor

Lees meer >