Mealpreppen: hoe pak je dat handig aan?

Mealpreppen: hoe pak je dat handig aan?

Mealpreppen is eigenlijk gewoon je eten voorbereiden, zodat je dit niet op tijdstippen hoeft te doen dat je honger hebt of weinig tijd.

Mealpreppen is ontzettend handig. Je kookt voor een paar dagen en weet precies wat je gaat eten, wat erin zit en dat je goed zit met je macro’s (koolhydraten, eiwitten en vetten) en calorieën. Maar hoe pak je dit nu handig aan?

Mealpreppen: een stappenplan

Hieronder een stappenplan voor jouw mealprep:

Stap 1: Bedenk wat je makkelijk vooraf kan maken en voor hoeveel dagen je dit wilt doen.

Tip: Hou het simpel. Natuurlijk is variatie fijn, maar maak het niet te ingewikkeld. Twee of drie dagen rijst is makkelijker klaar te maken, dan twee of drie verschillende dingen.

Stap 2: Kies een dag uit waarop je je eten gaat voorbereiden.

Tip: Trek voldoende tijd uit voor je mealprep, zodat het geen haastklus gaat worden.

Stap 3: Doe boodschappen en zorg dat je met een lijstje op pad gaat, zodat je ook echt alles in huis hebt.

Tip: Zorg ook voor voldoende bakjes om je eten uiteindelijk in te doen, zodat je het goed kan bewaren.

Stap 4: Zet alles klaar, weeg het af en ga lekker koken!

Tip: Schrijf desnoods op wat je in de pan doet, want het scheelt nogal of je een extra portie moet verdelen over je bakjes.

Stap 5: Verdeel je klaargemaakte eten in porties in de bakjes die al klaarstaan.

Tip: Schrijf op wat je in de bakjes doet, voor welke dag het is, wat erin zit aan calorieën en wanneer je het hebt klaargemaakt.

Succes!