06 - 44 81 04 67 info@mariannesportenbeweging.nl

Blog

Kom gezond en fit de feestdagen door

Kom gezond en fit de feestdagen door De feestdagen staan weer voor de deur. Dagen die vaak in het teken staan van gezelligheid, vrienden, familie en etentjes. Maar hoe kom je die dagen nu een beetje ongeschonden door en zorg je ervoor dat jouw conditie op peil blijft en dat je na de feestdagen niet begint met extra kilo's ? Hieronder wat tips. Tips: Beheers jezelf: ga jezelf niet te buiten aan

Lees meer >

Bikinifitness: mijn coaching en voorbereidingen op de Grand Prix

Bikinifitness: mijn coaching en voorbereidingen op de Grand Prix Zondag 26 november was de Juliette Bergmann Grand Prix. Een wedstrijd voor A-atleten. Het hoogste amateurniveau. Deze wedstrijd had ik het jaar ervoor ook al gedaan en ik heb dit keer deze wedstrijd uitgekozen als afsluiting van mijn ‘proefproject’. Mijn project en het bereiken van mijn doelen Mijn project was om mezelf te coachen naar een wedstrijd. De voorgaande keren heb

Lees meer >

Mealpreppen: hoe pak je dat handig aan?

Mealpreppen: hoe pak je dat handig aan? Mealpreppen is eigenlijk gewoon je eten voorbereiden, zodat je dit niet op tijdstippen hoeft te doen dat je honger hebt of weinig tijd. Mealpreppen is ontzettend handig. Je kookt voor een paar dagen en weet precies wat je gaat eten, wat erin zit en dat je goed zit met je macro’s (koolhydraten, eiwitten en vetten) en calorieën. Maar hoe pak je dit nu

Lees meer >

Yoga en krachttraining?!

Yoga en krachttraining?! Een gouden combi of een mislukt duo? Ik ga voor het eerste! Een gouden combinatie! Deze twee hele verschillende manieren van trainen en bewegen vullen elkaar perfect aan. De voordelen die yoga heeft, kun je goed gebruiken bij het liften van gewichten en andersom. En krachttraining maakt je sterker, waardoor je houdingen uit de yoga makkelijker kan uitvoeren. Maar dat is niet het enige. Yoga zorgt voor

Lees meer >

Krachttraining voor vrouwen; trainen voor kracht en massa: 12 weken programma

Krachttraining voor vrouwen; trainen voor kracht en massa: 12 weken programma Bouwen aan je droomlijf? Doe dan mee met mijn 12 weken programma 'krachttraining voor vrouwen; trainen voor kracht en massa' voor women only! Heb je al ervaring met krachttraining, maar wil je meer uit je training halen en gaan voor wat meer massa, zichtbare lijnen en spierdefinitie? Geef je dan nu op via info@mariannesportenbeweging.nl ! 12 weken programma 'krachttraining voor

Lees meer >

Hoeveel mag je eten op een dag?

Hoeveel mag je eten op een dag? Het antwoord op die vraag hangt af van aardig wat factoren. Zo is je lichaamssamenstelling van belang, geslacht, leeftijd en noem maar op. En wat jouw doel is! Om af te vallen eet je anders dan wanneer je aan wilt komen. Energiebalans Inmiddels hebben we allemaal wel gehoord van de energiebalans. Verbruik je net zoveel als je op een dag binnen krijgt, dan

Lees meer >

Body en mind weekend Noord-Holland

Body en mind weekend, Noord-Holland Onder de naam 'Just Breathe Body en Mind vakanties' organiseer ik in oktober een heerlijk ontspannen body en mind weekend. Dit weekend vindt plaats van vrijdag 27 oktober tot en met zondag 29 oktober in het Noord-Hollandse Schermerhorn. Yoga en pilates wisselen elkaar af tijdens dit weekend. En tussendoor kun je genieten van tijd voor jezelf en natuurlijk van heerlijke, voedzame maaltijden die met zorg en liefde zijn samengesteld.

Lees meer >

Blijf ook in je vakantie in vorm

Blijf ook in je vakantie in vorm Heb je hard getraind om in shape te zijn voor de zomer? Dan is het natuurlijk zonde van al de moeite om je lijf tijdens de vakantie te verwaarlozen en vol te stoppen met slecht eten en drinken. Ga je nog op vakantie? Onderstaande tips zorgen ervoor dat je ook tijdens je vakantie in vorm blijft. Zo hoef je de extra kilo's er na

Lees meer >

Sporten in de zon

Sporten in de zon De dagen zijn al lekker lang en de zon schijnt steeds vaker. De zon lonkt en sporten in de buitenlucht wordt zo wel erg aantrekkelijk. Maar waar moet je rekening mee houden als je in de zon gaat sporten? Tips: - Probeer sporten op de warmste momenten van de dag te vermijden (tussen 12.00 en 15.00 uur). - Drink voldoende: zowel voor, tijdens als na het sporten.

Lees meer >

Shape your summer body: 12 weken programma

Shape your summer body: 12 weken programma Wil jij ook nog een paar kilootjes kwijt en slank en fit de zomer door? Doe dan mee met mijn 12 weken programma voor women only! Het programma is een uitgedachte mix van krachttraining, cardio en voeding. Zo shape jij jouw summer body. De focus van het programma ligt op afvallen en het 'shapen' van buik, billen en benen. 12 weken ‘Shape your

Lees meer >

Zo blijf jij gemotiveerd

Zo blijf jij gemotiveerd Het ontbreekt iedereen wel eens aan motivatie. Dat is heel normaal. Je hebt nou eenmaal niet altijd zin en fut om er elke dag weer voor de volle 100% tegenaan te gaan. Maar wat doe je als je even niet zoveel zin hebt om op je eten te letten of weer te gaan sporten? Geef je eraan toe of ga je er gewoon tegenaan? Tien tips

Lees meer >

Gewoontes die jouw progressie in de weg staan

Gewoontes die jouw progressie in de weg staan Je doet nog zo je best om te trainen en op je voeding te letten, maar het resultaat blijft uit. Of het gaat misschien niet zo snel als je zou willen. En je weet niet hoe dit komt of je bent je er niet van bewust. Is dit bij jou ook zo? Besef allereerst dat progressie niet altijd lineair is. Soms sta

Lees meer >